Ostrzegamy przed fałszywymi wiadomościami, w których oszuści podszywają się pod Twoich znajomych i proszą o przelew BLIK:
- w serwisie Facebook i aplikacji Messenger, w których oszuści podszywają się pod Twoich znajomych i proszą o przelew BLIK lub o przekazanie kodu BLIK,
- SMS, zawierającymi linki do dokonania płatności.
- SMS, informującymi o uruchomieniu usługi SMS Premium i możliwości rezygnacji z niej poprzez skorzystanie z umieszczonego w wiadomości linku.
Zachowaj ostrożność!
- Jeśli otrzymasz od znajomego prośbę o przelew BLIK lub o przekazanie kodu BLIK – zadzwoń do tej osoby i potwierdź jej prośbę.
- Jeśli otrzymasz wiadomość SMS z prośbą o dopłacenie niewielkiej kwoty za przesyłkę, odblokowanie konta na danym portalu, przedłużenie okresu wystawienia ogłoszenia, itp. zawierającą link do dokonania płatności – nie korzystaj z linku: nadawca może podszywać się pod firmę kurierską bądź powszechnie znane portale ogłoszeniowe, sprzedażowe, aukcyjne i inne. W rzeczywistości link umieszczony w SMSie prowadzi do fałszywej strony pośrednika płatności, a następnie – na fałszywą stronę banku, i ma na celu wyłudzenie poufnych danych do bankowości elektronicznej oraz kodu z narzędzia autoryzacyjnego.
Przypominamy!
- Zachowaj ostrożność i ograniczone zaufanie w stosunku do wiadomości od nieznanych nadawców, w których znajduje się prośba o przelew lub skorzystanie z linku – nie reaguj na nie i nie ujawniaj swoich danych.
- Logując się do serwisu internetowego Banku, zawsze wprowadzaj adres strony ręcznie – nie korzystaj z linków!
- Sprawdzaj poprawność adresu strony, widniejącego w przeglądarce internetowej. Korzystaj z dwuskładnikowego uwierzytelnienia logowania do kont na Facebooku i innych serwisach społecznościowych.
- Nie podawaj nikomu danych do logowania do serwisu internetowego i serwisów społecznościowych, żeby uniknąć przejęcia tych danych przez niepowołane osoby.
W przypadku jakichkolwiek pytań lub wątpliwości dotyczących korzystania z bankowości elektronicznej lub mobilnej, prosimy – skontaktuj się telefonicznie z nami telefonicznie 24 364 27 11 lub zadzwoń na Infolinie SGB – 800 888 888.