Co to jest BLIK ?

  • Usługa BLIK umożliwia dokonywanie transakcji przy użyciu kodów BLIK generowanych w aplikacji mobilnej Nasz Bank oraz SGB Mobile, zainstalowanej na urządzeniu mobilnym.
  • Do korzystania z BLIKA potrzebna jest aplikacja mobilna Nasz Bank albo SGB Mobile.
  • BLIK jest nowoczesnym instrumentem płatniczym, który jest oferowany przez Banki Spółdzielcze i SGB-Bank S.A. przy współpracy z Polskim Systemem Płatności.

Gdzie skorzystam z BLIKA ?

W aplikacji mobilnej robiąc przelew na telefon oraz bankomacie lub na stronie sklepu internetowego wybierz BLIK. Płatność zrealizujesz wpisując jednorazowy, sześciocyfrowy kod wygenerowany w swojej aplikacji, następnie zatwierdzić go PIN-em na smartfonie. Tak samo zrób w sklepie stacjonarnym – potwierdź sprzedawcy, że płacisz BLIKIEM.


Jak przelewać BLIKIEM na telefon?

1. Wybierz przycisk „Przelew na telefon BLIK” w aplikacji mobilnej.
2. Wybierz numer z listy kontaktów lub wpisz go ręcznie.
3. Wybierz rachunek, z którego zostaną pobrane środki.
4. Wpisz kwotę, tytuł przelewu i przejdź „Dalej”.
5. Potwierdź transakcję PIN-em do aplikacji


Jak płacić BLIKIEM w sklepie?

1. Poinformuj sprzedawcę: płacę BLIKIEM!
2. Wygeneruj kod BLIK w aplikacji Nasz Bank lub SGB Mobile.
3. Wpisz kod na terminalu.
4. Potwierdź płatność w aplikacji Nasz Bank lub SGB Mobile.


Jak wypłacać BLIKIEM w bankomacie?

1. Sprawdź czy bankomat akceptuje wypłatę BLIK.
2. Wybierz opcję wypłaty BLIK.
3. Wybierz kwotę wypłaty.
4. Wygeneruj kod BLIK w aplikacji Nasz Bank lub SGB Mobile i wpisz go w bankomacie.
5. Potwierdź płatność w aplikacji Nasz Bank lub SGB Mobile.


Jak aktywować BLIKA?

Ściągnij aplikacje mobilną Nasz Bank lub SGB Mobile. Aktywacja BLIKA następuję automatycznie w jednej z dwóch aplikacji.


Często zadawane pytania


Jak korzystać z BLIKA w aplikacji mobilnej?

Sprawdź w szczegóły w instrukcji – Zobacz


Ile kosztuje BLIK?

Za korzystanie z BLIKA nie ponosisz żadnych kosztów. To darmowa usługa.


Na jakich urządzeniach działa BLIK?

BLIK działa na urządzeniach mobilnych z oprogramowaniem iOS oraz Android poprzez aplikacje Portfel SGB. Do działania aplikacji niezbędne jest połączenie z internetem (pakiet danych lub wi-fi).


Czym różni się BLIK dla klienta indywidulanego i klienta firmowego?

Nie różni się  – usługa działa identycznie dla każdego użytkownika.


Czy używanie BLIKA jest bezpieczne?

Tak, jest to bezpieczne. Wykonanie transakcji BLIKIEM wymaga dostępu do aplikacji mobilnej SGB Mobile lub Nasz Bank, która zabezpieczona jest 6-cyfrowym kodem PIN. Każda transakcja jest dodatkowo potwierdzana na urządzeniu mobilnym. Na ekranie potwierdzenia widoczna jest m.in. kwota, rodzaj oraz odbiorca transakcji. Łączna dzienna kwota transakcji BLIK nie może przekroczyć ustalonego dziennego limitu, który wynosi 10.000,00 PLN. W aplikacji mobilnej można zmieniać limity transakcji gotówkowych, bezgotówkowych oraz internetowych.


Czy BLIK funkcjonuje identyczne w każdym banku?

Tak. Każdy z banków ma obowiązek udostępniania podstawowych funkcji usługi, takich jak generowanie kodu służącego do przeprowadzania transakcji w POS, bankomatach czy internecie. Funkcje przelewów na numer telefonu BLIK czy generowania czeku nie są obowiązkowe. Limity ilościowe i kwotowe dla transakcji mobilnych BLIK ustalane są indywidualnie przez banki.


Czy z BLIKA mogą korzystać osoby poniżej 18 roku życia?

Tak. BLIK jest instrumentem płatniczym wydawanym osobom od 13 roku życia. Osoby małoletnie nie mogą samodzielnie zmieniać limitów transakcyjnych – limity mogą być zmieniane przez pełnomocnika ustawowego.


Czy mogę korzystać z BLIK podczas pobytu za granicą?

Nie. Z płatności BLIKIEM można korzystać tylko na terenie Polski.


Do jakiej kwoty mogę korzystać z BLIKA?

Limit dzienny na wszystkie rodzaje transakcji BLIK może wynosić od 500 zł do 10 000 zł (dotyczy zarówno transakcji bezgotówkowych jak i wypłat z bankomatów). Zostały wprowadzone standardowe limity ustalone prze Bank dla płatności gotówkowych i bezgotówkowych dokonywanych za pomocą BLIKA – wysokość tych limitów można zmienić bezpłatnie w aplikacji mobilnej SGB Mobile lub telefonicznie na infolinii lub w Koncie Internetowym.


Czy mogę korzystać równolegle z wielu aplikacji mobilnych różnych banków przypisanych do tego samego telefonu? Na którą z nich przyjdzie przelew?

Tak, można korzystać z aplikacji różnych banków, które oferują płatności BLIK. Jeśli inny użytkownik wyśle przelew na Twój numer telefonu, przyjdzie on do tego banku, w którym zdefiniujesz swój numer telefonu jako domyślny do odbierania przelewów BLIK. Zdefiniowanie numeru telefonu w innym banku spowoduje, że od tego momentu przelewy na telefon będą zasilały rachunek w tym banku. Powiązanie, które było wcześniej jest unieważniane.


Co się stanie, jeśli wyślę przelew na nr telefonu osoby, która jeszcze nie korzysta z BLIK?

Otrzymasz informację od banku, że natychmiastowa realizacja przelewu nie jest możliwa. Możesz zdecydować czy mimo tej informacji nadal chcesz wysłać przelew. Jeśli chcesz zrezygnować wystarczy wybrać opcję „Anuluj”. Jeśli mimo tej informacji wyślesz przelew, bank powiadomi odbiorcę o oczekującym na odebranie przelewie. Odbiorca musi wskazać numer rachunku, na który przelew ma być wykonany. Jeśli nie zrobi tego w określonym czasie, środki wrócą na Twoje konto.

REGULAMIN – ZOBACZ

Masz więcej pytań ?

Jeżeli chcesz żebyśmy skontaktowali się z Tobą w sprawie oferty, wypełnij formularz kontaktowy a oddzwonimy

Znajdź placówkę

Kliknij przycisk „Szukaj” a pomożemy znaleźć najbliższą placówkę w Twojej okolicy.

Pliki do pobrania