Co to jest BLIK ?

  • Usługa BLIK umożliwia dokonywanie transakcji przy użyciu kodów BLIK generowanych w aplikacji mobilnej Portfel SGB, zainstalowanej na urządzeniu mobilnym.
  • Klient, który chce korzystać z BLIKA musi posiadać w Banku kartę debetową wydaną do rachunku, do którego chce mieć wydanego BLIKA.
  • Do korzystania z BLIKA potrzebna jest wyłącznie aplikacja mobilna Portfel SGB. Aplikacja dostępna jest zarówno na systemie iOS jak i Android.
  • BLIK jest nowoczesnym instrumentem płatniczym, który jest oferowany przez Banki Spółdzielcze i SGB-Bank S.A. przy współpracy z Polskim Systemem Płatności.

Gdzie skorzystam z BLIKA ?

W bankomacie lub na stronie sklepu internetowego wybierz BLIK. Płatność zrealizujesz wpisując jednorazowy, sześciocyfrowy kod wygenerowany w swojej aplikacji, następnie zatwierdzić go PIN-em na smartfonie. Tak samo zrób w sklepie stacjonarnym – potwierdź sprzedawcy, że płacisz BLIKIEM.



Jak płacić BLIKIEM w internecie?

1. Wybierz „Płatność BLIK”.
2. Wygeneruj kod BLIK w aplikacji Portfel SGB.
3. Wpisz kod na stronie internetowej.
4. Potwierdź płatność w swoim smartfonie


Jak płacić BLIKIEM w sklepie?

1. Poinformuj sprzedawcę: płacę BLIKIEM!
2. Wygeneruj kod BLIK w aplikacji Portfel SGB.
3. Wpisz kod na terminalu.
4. Potwierdź płatność w aplikacji Portfel SGB.


Jak wypłacać BLIKIEM w bankomacie?

1. Sprawdź czy bankomat akceptuje wypłatę BLIK.
2. Wybierz opcję wypłaty BLIK.
3. Wybierz kwotę wypłaty.
4. Wygeneruj kod BLIK w aplikacji Portfel SGB i wpisz go w bankomacie.
5. Potwierdź płatność w aplikacji Portfel SGB.


   Jak aktywować BLIKA?

1.Odwiedź najbliższą placówkę Banku Spółdzielczego w Starej Białej – Placówki. Odbierz swój identyfikator BLIK wraz z instrukcją aktywacji.

2. Po złożeniu wniosku klient otrzymuje potwierdzenie wygenerowania Identyfikatora BLIK na potrzeby aktywacji usługi. Znajduje się tam dokładny opis aktywacji krok po kroku:

  • Na urządzeniu mobilnym uruchom aktywowaną wcześniej aplikację Portfel SGB.
  • (Pamiętaj o aktualizacji oprogramowania aplikacji i dodaniu karty debetowej w Porfelu SGB)
  • Wybierz opcję „Dodaj BLIK” i postępuje zgodnie z poleceniami na ekranie.
  • Podaj 16-cyfrowy Identyfikator BLIK.
  • Zapoznaj się z treścią regulaminu oraz zaakceptuj go.
  • Na wskazany powyżej numer telefonu komórkowego otrzymasz SMS z jednorazowym 9-cyfrowym kodem aktywacyjnym usługi BLIK.
  • Wprowadź 9-cyfrowy kod aktywacyjny który właśnie otrzymałeś z Banku.
  • Usługa BLIK została aktywowana w aplikacji mobilnej Portfel SGB.

W aplikacji Portfel SGB, która jest dostępna dla smartfonów z systemem Android i iOS. Możesz ją pobrać w sklepie Google Play i App Store na swoim smartfonie.

W zależności od systemu operacyjnego (Android lub iOS) wybierz odpowiedni sklep i pobierz aplikację:


Często zadawane pytania

Ile kosztuje BLIK?

Za korzystanie z BLIKA nie ponosisz żadnych kosztów. To darmowa usługa.


Na jakich urządzeniach działa BLIK?

BLIK działa na urządzeniach mobilnych z oprogramowaniem iOS oraz Android poprzez aplikacje Portfel SGB. Do działania aplikacji niezbędne jest połączenie z internetem (pakiet danych lub wi-fi).


Czym różni się BLIK dla klienta indywidulanego i klienta firmowego?

Nie różni się  – usługa działa identycznie dla każdego użytkownika.


Czy używanie BLIKA jest bezpieczne?

Tak, jest to bezpieczne. Wykonanie transakcji BLIKIEM wymaga dostępu do aplikacji mobilnej Portfel SGB, która zabezpieczona jest 6-cyfrowym kodem PIN. Każda transakcja jest dodatkowo potwierdzana na urządzeniu mobilnym. Na ekranie potwierdzenia widoczna jest m.in. kwota, rodzaj oraz odbiorca transakcji. Łączna dzienna kwota transakcji BLIK nie może przekroczyć ustalonego dziennego limitu, który wynosi 10.000,00 PLN. W aplikacji mobilnej można zmieniać limity transakcji gotówkowych, bezgotówkowych oraz internetowych.


Czy BLIK funkcjonuje identyczne w każdym banku?

Tak. Każdy z banków ma obowiązek udostępniania podstawowych funkcji usługi, takich jak generowanie kodu służącego do przeprowadzania transakcji w POS, bankomatach czy internecie. Funkcje przelewów na numer telefonu BLIK czy generowania czeku nie są obowiązkowe. Limity ilościowe i kwotowe dla transakcji mobilnych BLIK ustalane są indywidualnie przez banki.


Czy z BLIKA mogą korzystać osoby poniżej 18 roku życia?

Tak. BLIK jest instrumentem płatniczym wydawanym osobom od 13 roku życia. Osoby małoletnie nie mogą samodzielnie zmieniać limitów transakcyjnych – limity mogą być zmieniane przez pełnomocnika ustawowego.


Czy mogę korzystać z BLIK podczas pobytu za granicą?

Nie. Z płatności BLIKIEM można korzystać tylko na terenie Polski.


Do jakiej kwoty mogę korzystać z BLIKA?

Limit dzienny na wszystkie rodzaje transakcji BLIK może wynosić od 500 zł do 10 000 zł (dotyczy zarówno transakcji bezgotówkowych jak i wypłat z bankomatów). Zostały wprowadzone standardowe limity ustalone prze Bank dla płatności gotówkowych i bezgotówkowych dokonywanych za pomocą BLIKA – wysokość tych limitów można zmienić bezpłatnie w aplikacji mobilnej Portfel SGB lub telefonicznie na infolinii.


Czy mogę korzystać równolegle z wielu aplikacji mobilnych różnych banków przypisanych do tego samego telefonu? Na którą z nich przyjdzie przelew?

Tak, można korzystać z aplikacji różnych banków, które oferują płatności BLIK. Jeśli inny użytkownik wyśle przelew na Twój numer telefonu, przyjdzie on do tego banku, w którym zdefiniujesz swój numer telefonu jako domyślny do odbierania przelewów BLIK. Zdefiniowanie numeru telefonu w innym banku spowoduje, że od tego momentu przelewy na telefon będą zasilały rachunek w tym banku. Powiązanie, które było wcześniej jest unieważniane.


Co się stanie, jeśli wyślę przelew na nr telefonu osoby, która jeszcze nie korzysta z BLIK?

Otrzymasz informację od banku, że natychmiastowa realizacja przelewu nie jest możliwa. Możesz zdecydować czy mimo tej informacji nadal chcesz wysłać przelew. Jeśli chcesz zrezygnować wystarczy wybrać opcję „Anuluj”. Jeśli mimo tej informacji wyślesz przelew, bank powiadomi odbiorcę o oczekującym na odebranie przelewie. Odbiorca musi wskazać numer rachunku, na który przelew ma być wykonany. Jeśli nie zrobi tego w określonym czasie, środki wrócą na Twoje konto.

REGULAMIN BLIKA

Masz więcej pytań ?

Jeżeli chcesz żebyśmy skontaktowali się z Tobą w sprawie oferty, wypełnij formularz kontaktowy a oddzwonimy

Znajdź placówkę

Kliknij przycisk “Szukaj” a pomożemy znaleźć najbliższą placówkę w Twojej okolicy.

Pliki do pobrania