Uważaj! Cyberoszuści mogą próbować kontaktować się z Tobą przez telefon. Będą przekonywać, że ktoś próbuje ukraść pieniądze z Twojego konta.
Cyberprzestępcy nadal podszywają się pod pracowników banków lub innych instytucji zaufania publicznego. Mogą podawać się za pracownika Urzędu Komisji Nadzoru Finansowego, Związku Banków Polskich, czy policjanta. Podczas fałszywego połączenia na Twoim telefonie może wyświetlić się numer telefonu lub nazwa zaufanej instytucji.
Pamiętaj, pracownik banku NIGDY nie poprosi Cię o:
- wykonanie jakiejkolwiek płatności na inny np. „bezpieczny” lub „techniczny” rachunek,
- wypłatę pieniędzy z Twojego rachunku i wpłatę ich w bankomacie za pomocą kodu BLIK,
- autoryzację transakcji, której nie zlecasz,
- instalację aplikacji typu: AnyDesk, TeamViewerQuickSupport lub ZOOM na swoim komputerze lub smartfonie,
- podanie loginu i hasła do logowania w serwisie bankowości internetowej,
- podanie numeru, daty ważności oraz kodu CVV swojej karty.
Sfałszowana umowa:
- to tylko pretekst, abyś przelał swoje oszczędności na rachunek bankowy podany przez oszustów,
- nie uwzględnia wszystkich elementów wymaganych przez ustawę – Prawo Bankowe, np. czasu trwania umowy, przesłanki i trybu rozwiązania umowy czy zasad rozliczeń,
- nie zawiera miejsca na Twój podpis,
- często może zawierać błędy gramatyczne lub ortograficzne,
- może być sporządzona z użyciem języka potocznego np. zamiast terminu „rachunek bankowy”, używane jest słowo „konto”.
W przypadku jakichkolwiek pytań lub wątpliwości skontaktuj się z nami telefonicznie 24 364 27 11 lub zadzwoń na Infolinie SGB – 800 888 888.
Zachowaj ostrożność!