Dostępność

Informacja dotycząca zasad składania skarg na dostępność niektórych produktów i usług

Bank Spółdzielczy w Starej Białej z siedzibą w Płocku przy ul. 1 Maja 7D lok.1 (dalej: „my”), przedstawia informację na temat zasad składania skarg na dostępność niektórych produktów i usług.

Jeżeli posiadasz zastrzeżenia do dostępności naszych produktów lub usług (w rozumieniu ustawy z dnia 26.04.2024 r. o zapewnianiu spełniania wymagań dostępności niektórych produktów i usług przez podmioty gospodarcze), to masz prawo złożyć skargę.

Poniżej znajdziesz zasady i procedury dotyczące składania skargi na brak dostępności niektórych produktów i usług.

Forma i miejsce złożenia skargi
§ 1
  1. Skargę na brak dostępności niektórych naszych produktów i usług możesz złożyć:
    • w dowolnej placówce banku (pisemnie lub ustnie do protokołu);
    • telefonicznie w formie ustnej od poniedziałku do piątku w godzinach pracy placówek Banku na nr infolinii: 24 369 52 00;
    • listownie na adres dowolnej placówki banku albo przez skrzynkę elektroniczną: AE:PL-18725-15431-AGECD-21;
    • e-mailem na adres: centrala@bsstarabiala.pl.
    • z wykorzystaniem środków komunikacji elektronicznej wysyłając wiadomość do Banku poprzez bankowość internetową.
  2. Adresy placówek banku znajdziesz na naszej stronie internetowej: www.bsstarabiala.pl
Dane zawarte w skardze
§ 2
  1. W pisemnej skardze umieść:
    • swoje imię i nazwisko;
    • adres korespondencyjny, adres e-mail lub numer telefonu;
    • informację, jak możemy się z Tobą skontaktować;
    • informację, jakiego produktu lub usługi dotyczy skarga;
    • informację, jakiego wymagania dostępności nie spełniają produkt albo usługa;
    • żądanie, abyśmy zapewnili spełnienie wymogu dostępności produktu lub usługi.
  2. W skardze możesz wskazać preferowany sposób, w jaki powinniśmy zapewnić spełnienie wymagania dostępności produktu lub usługi.
  3. Jeśli skarga nie zawiera informacji wskazanych w ust. 1, to pozostawimy ją bez rozpatrzenia.
  4. Jeżeli nie masz statusu konsumenta, a złożyłeś skargę, to poinformujemy Cię o odmowie rozpatrzenia skargi w terminie 30 dni.
  5. Jeśli masz status konsumenta, ale skarga nie zawiera informacji wskazanych w ust. 1 powyżej, to poinformujemy Cię o:
    • odmowie rozpatrzenia skargi z tego powodu, w terminie 30 dni.
    • o tym, że po złożeniu skargi zgodnie z wymogami zostanie ona przez nas rozpatrzona.
  6. Formularz skargi dostępny jest na naszej stronie internetowej.
Terminy rozpatrzenia skargi
§ 3
  1. Odpowiadamy na skargę dotyczącą braku dostępności świadczonych przez nas produktów i usług w ciągu 30 dni kalendarzowych od daty jej otrzymania.
  2. W szczególnie skomplikowanych przypadkach, gdy nie możemy rozpatrzyć skargi i odpowiedzieć na nią w ciągu 30 dni kalendarzowych, wydłużamy ten czas do 60 dni kalendarzowych.
  3. Jeśli nie możemy odpowiedzieć na skargę w terminie określonym w ust. 1, wówczas w ciągu 30 dni kalendarzowych od dnia otrzymania skargi:
    • wyjaśniamy przyczynę opóźnienia;
    • podajemy przewidywany termin odpowiedzi na skargę, który nie może być dłuższy niż wskazany w ust. 2.
  4. Wskazane w ust. 3 wyjaśnienia przekażemy w formie:
    • pisemnej lub
    • e-mailem (jeśli jako formę otrzymania odpowiedzi na skargę wskażesz odpowiedź drogą e-mailową).
  5. Aby zachować terminy odpowiedzi na skargę (ust. 1 i 2), wystarczy, że odpowiemy przed upływem tych terminów. W przypadku odpowiedzi na piśmie wystarczające jest nadanie jej w placówce pocztowej operatora wyznaczonego w rozumieniu art. 3 pkt 13 ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. – Prawo pocztowe.
Odpowiedź na skargę
§ 4
  1. Odpowiedź na skargę zawiera:
    • informację o wyniku rozpatrzenia skargi;
    • imię i nazwisko osoby upoważnionej przez nas do udzielenia odpowiedzi ze wskazaniem stanowiska służbowego;
    • z zastrzeżeniem ust. 2 poniżej.
  2. Jeśli:
    • nie uwzględniliśmy Twojej skargi – to odpowiedź na skargę zawiera uzasadnienie faktyczne i prawne;
    • uwzględniliśmy Twoją skargę – to odpowiedź na skargę zawiera określenie terminu, w którym Twoje żądanie zawarte w skardze zostanie przez nas zrealizowane. Termin realizacji przez nas Twojego żądania nie może być dłuższy niż 6 miesięcy od dnia udzielenia odpowiedzi na skargę.
  3. Na skargę odpowiemy:
    • na piśmie;
    • na papierze firmowym;
    • przy użyciu czcionki Arial 11 pkt, (na Twoje żądanie użyjemy innej lub większej czcionki).
  4. Na skargę odpowiadamy:
    • listem poleconym na adres wskazany w skardze lub przez skrzynkę elektroniczną, z zastrzeżeniem pkt 2;
    • e-mailem w formie podpisanego elektronicznie pliku pdf, zaszyfrowanego hasłem.
  5. Hasło do odczytania lub odsłuchania odpowiedzi wysyłamy na numer telefonu, który podasz nam w formularzu skargi.
  6. Gdy nie zgadzasz się ze stanowiskiem w odpowiedzi na skargę, możesz:
    • odwołać się do Prezesa Zarządu Banku Spółdzielczego w Starej Białej.; Poinformujemy Cię o sposobie i terminie wniesienia tego odwołania;
    • złożyć zawiadomienie do Prezesa Zarządu PFRON (adres siedziby: al. Jana Pawła II 13, 00-828 Warszawa) o tym, że nasz produkt albo usługa nie spełnia wymagań dostępności (o zawiadomieniu mowa w art. 67 ustawy o dostępności).

Wzór formularza skargi ws dostępności niektórych produktów i usług